Appen
Hvis en enhet kommer opp som ‘utilgjengelig’ i appen, kan det være flere grunner til dette.
Hvis enkelte enheter kommer opp som utilgjengelig:
- Muligens dårlig signal mellom enhet og sentral. Prøv å skru enheten av eller på og se om det hjelper.
Hvis alle enheter kommer opp som utilgjengelig:
- Muligens dårlig signal mellom sentral og nett. Prøv å skru sentralen av og på igjen og se om det hjelper.
Vi har dessverre ingen enkel løsning for dette per i dag.
Det du kan gjøre er å åpne opp for at brukeren kan benytte verdikode ut dagen, eller dele brukernavnet/passordet ditt til brukeren.
For å åpne opp for at andre kan logge inn på din sentral med verdikode ut dagen, gjør følgende:
- Trykk på ‘Konto’-siden nederst til høyre i appen.
- Trykk på “Tillat innlogging med verdikode”.
- Bekreft med ‘OK’.
Vi jobber med en ny løsning der dette blir gjort på en bedre måte.
Hvis du opplever at du stadig får temperaturvarsler, er det et tegn på at instillingene som er valgt for varsling for din enhet ikke er optimale.
For å endre disse, gjør følgende:
- Gå inn på Sikom Living-appen.
- Under ‘Enheter’ (nederst med bilde av et støpsel), velg den enheten du vil endre varselinstillinger for.
- Nederst på siden for enheten står det ‘Avansert’.
- Under den er det to knapper: ‘Instillinger’ og ‘Informasjon’.
- Trykk på ‘Instillinger’.
- Her vil det være en seksjon for ‘Varslinger’ som er skrudd på, der du velger ved hvilke temperaturer du vil at enheten skal varsle for Høy og Lav temperatur.
Dette skyldes at din sentral har ett backupbatteri som drifter sentralen noen timer etter strømbrudd. Dette er ett oppladbart batteri som ikke behøver å byttes.
Når strømmen er tilbake, lades batteriet opp igjen.
Abonnement
I ‘hamburgermenyen’ øverst til venstre inne på kontoadministrasjon, får du opp diverse valg.
Ett av valgene er ‘Overfør eierskap’.
Her skriver du inn verdikoden for sentralen som skal overføres, og e-postadressen til ny eier.
Huk av boksen etter å ha lest vilkårene for overføring av eierskap, og bekreft med din e-post og ditt passord for Sikom Living.
En utfyllende artikkel finner du her: https://www.sikom.no/2024/10/15/overfore-eierskap/
I ‘hamburgermenyen’ øverst til venstre inne på kontoadministrasjon, får du opp diverse valg.
Ett av valgene er ‘Bytt e-post’.
Her fyller du inn nåværende e-postadresse og passord (samme som du bruker for å logge inn på Sikom Living), og så skriver du inn ny e-postadresse og gjentar den.
Trykk så på knappen som det står ‘Lagre’ på.
Du vil så få en e-post til din nye e-postadresse der du må bekrefte den nye e-postadressen.
Når dette er gjort, må du logge ut av Sikom Living, og kan nå benytte den nye e-postadressen for å logge inn.
I forbindelse med at 2G-nettet slukkes i løpet av 2025, vil noen kunder måtte skifte ut sin gamle 2G-sentral med en ny 4G-sentral.
I ‘hamburgermenyen’ øverst til venstre inne på kontoadministrasjon, får du opp diverse valg.
Ett av valgene er ‘Skift ut sentral’.
Her fyller du inn verdikode for den gamle sentralen, så verdikoden for den nye sentralen, og så bekrefter du med e-post og passord (samme som du bruker for å logge inn på Sikom Living).
Trykk så på knappen merket ‘Skift ut’, så vil ditt nåværende abonnement og eierskap overføres til den nye sentralen.
Merk at utskifting IKKE flytter over dine enheter til din nye sentral. Disse må legges til på nytt i den nye sentralen.
Betaling
Hvis du ikke har valgt at abonnementet automatisk skal fornyes ved utløp, kan abonnementet fornyes ved å gå inn på kontoadministrasjon i Sikom Living-appen, eller https://account.sikomliving.com.
På forsiden skal det stå ‘Anbefalt handling for abonnement’. Følg det som står der for å velge fornying/endring av abonnementet.
Vi lagrer ikke ditt fulle kortnummer, så vi har ingen mulighet til å oppdatere kortinformasjon.
Du vil få en push-melding i appen hvis vi ikke klarer å fornye abonnementet automatisk. Hvis du har mottatt denne meldingen, kan du navigere til ‘Abonnement’ inne på kontoadministrasjonssiden for å fornye ditt abonnement med ny betalingsinformasjon.
Ved endring av betalingsinformasjon i Vipps (f.eks. utløpt/ugyldig kort), legg merke til at individuelle faste betalinger i Vipps ikke blir oppdatert med den nye betalingsinformasjonen.
Dette må gjøres manuelt for hver faste betaling.
Følg denne steg-for-steg forklaringen for å oppdatere betalingsinformasjon for en fast betaling:
- Gå inn i Vipps-appen på mobilen
- Velg Betalinger
- Velg Faste betalinger
- Velg et abonnement
- Velg Endre (til høyre for kortnummer)
- Velg det gyldige kortet som skal brukes
- Velg Bekreft (helt nederst)
Har du fått melding “Feil ved fornying av abonnement” fra Sikom Living appen så betyr det at vi ikke fikk til å fornye betalingen automatisk.
For at abonnementet skal fortsette slik at du fremdeles kan komme frem til en ferdig oppvarmet hytte må du gjøre en manuell handling.
Vennligst gjør følgende
- Åpne Sikom Living og logg deg på.
- Nederst i høyre hjørne finner du “Min konto” ikonet. En sirkel med en person inni. Trykk på denne.
- Du kommer nå inn på din Konto side
- Trykk på Administrer konto.
- Nå er du inne på riktig sted og en oversikt som kontoen din vises. Rull deg ned til “Anbefalt handling for abonnement”.
- Trykk Velg og godta avtalen.
- Velg betalingsmåte og trykk Neste.
- Følg instruksjonene på skjermen. Du kan velge om du vil betale med bankkort eller Vipps.