Fra 28. november 2024 overtok Sikom Connect AS alle hyttestyringstjenester fra DEFA Energy Control AS. Dette inkluderer produkter og løsninger som “Ring hytta varm”.
Sikom Connect er en ledende aktør innen smart styring av varme, strøm og sikkerhet med over 20 års erfaring og mer enn 35 000 installasjoner i hyttemarkedet. Alle tjenester vil fortsette som før, og kundeopplevelsen skal være like god.
Innlogging
Priser og betingelser
Support HyttaMi
Telenor Norge har besluttet å utsette stengningen av sitt 2G-nett til 31.12 2027. -Med dette ønsker Telenor å sikre en best mulig overgang til nyere teknologi spesielt for helse- og omsorgstjenester, først og fremst trygghetsalarmer men det gjelder også deg.
Sentralen du har på hytta vil virke frem til 2G nettet stenges, men vi vil anbefale deg å planlegge overgangen til 4G/5G slik at du ikke ender opp uten en løsning som virker. Ta gjerne kontakt med vår salgsavdeling på tlf 74 08 59 60.
Dette kan ha flere årsaker:
- Feil på sentralenheten
- Enheten har ikke strøm
- Problemer med mobildekningen på hytta (f. eks. utfall i mobilnettet eller generelt dårlig mobildekning)
- Er du på hytta, kan du forsøke å restarte sentralen ved å kople fra og til strøm på anlegget. Vær oppmerksom på at også backup-batteri må koples fra hvis dette er montert.
- Enkelte lavpris mobiloperatører / mobilabonnementer tillater ikke bruken 26177.
- Innstillinger på telefon og APP kan forhindre bruk av 26177
- Det er ikke mulig å sende SMS til 26177 fra utlandet
- Om du skriver feil kommandoer til din enhet vil du motta en SMS fra hytta som inneholder teksten:
- “Meldingen din var ikke forståelig. Skriv // HJELP // for å få hjelp // Fra 012345”.
- Skriv HJELP til 26177 for å få meldingshjelp for din spesifikke sentral, eller se tabellen under for generelle kommandoer:
- Funksjoner og kommandoer
Skru på sone 1: PÅ
Skru av sone 1: AV
Skru på sone X: PÅ X
Skru av sone X: AV X
Skru på alle soner: PÅ A
Skru av alle soner: AV A
Alarm av: AL AV
Alarm på: AL PÅ - *X = sonenummer
- DEFA-appen vil kun fungere på DEFA’s egenproduserte styringsenheter. Kan ikke benyttes på f. eks. anlegg fra Sikom.
- Kontakt support på support@sikom.no eller ring tlf. 70 23 97 77. Du vil da få opplysningene etter ett par kontrollspørsmål.
Kontakt support på support@sikom.no eller ring tlf. 70 23 97 77 slik at vi får lagt inn mulighet for styring av flere soner.
- PIN-frie numre betyr at du kan sende tekstmeldinger til din sentral uten å taste PIN-kode i meldingen. De numrene som er definert som PIN-frie blir gjenkjent når de sender melding. Dette gir enklere og raskere kommandostyring.
PIN-frie numre er en gratis tjeneste. Du kan sette opp så mange PIN-frie numre du ønsker.
- Du kan når som helst logge deg inn på våre sider, under “Min Profil” kan du endre de enkelte numrene, samt sette opp den funksjonalitet du ønsker.
- Du kan sende melding fra andre telefoner enn de som er angitt som PIN-frie ved å starte meldingen med abonnementsnummeret og avslutte med PIN-koden.
- Eksempel: Tekstmeldingen 012345 PÅ A 1234 skrur på alle noder for abonnent 012345 med PIN 1234.
- Din adresse kan endres under “Profil” når du er logget inn på hyttami.no.
- Link til pålogging:
- https://www.defa.com/no/hyttevarme-sikkerhet/logg-inn-defa-hyttestyring/
- Logg deg på med ABONEMENTSNUMMER og PIN-KODE
- Velg “Profil” i toppmenyen.
- Alternativt kan du sende en mail til support@sikom.no
- Overføring av ditt abonnement til en annen person (for eksempel ved salg av din hytte) gjøres ved å sende en e-post til support@sikom.no. Mailen må inneholde navn, adresse, mobilnummer til ny kunde samt dato for overtagelse. Sett gjerne ny eier på kopilisten eller noter eiers epostadresse.
- Riverty Norway AS håndterer fakturering for abonnement til våre kunder. Faktura som sendes ut er for styringstjenesten for vår Hyttestyring, men betalingsmottaker vil være Riverty Norway AS.
Du kan velge epostfaktura eller Avtalegiro som tjeneste på dine abonnement. - Avsender av epostfaktura vil være: noreply-no@fakturainfo.riverty.com, og må legges inn som godkjent mottaker. Sjekk din “Søppelpost”-mappe.
Kontaktskjema HyttaMi
Kontakt vårt support team på telefon
Før du tar kontakt med oss på telefon ønsker vi at du finner frem ditt abonnementsnummer (6-siffer). Så slipper vi å bruke tid på å finne det sammen. Vår support telefon er betjent mandag til fredag kl. 08:00 – 15:30.
HyttaMi support telefon: 70 23 97 77
Åpningstider spesielle dager
- 1. nyttårsdag – Stengt
- Skjærtorsdag – Stengt
- Langfredag – Stengt
- 2. påskedag – Stengt
- 1. mai – Stengt
- 17. mai – Stengt
- Kristi Himmelfartsdag – Stengt
- 2. Pinsedag – Stengt
- Julaften – Stengt
- 1. juledag – Stengt
- 2. juledag – Stengt
- Vanlige arbeidsdager i romjulen er telefonen åpen mellom kl 10:00 0g 14:00