Fra 28. november 2024 overtok Sikom Connect AS alle hyttestyringstjenester fra DEFA Energy Control AS. Dette inkluderer produkter og løsninger som “Ring hytta varm”. 

Sikom Connect er en ledende aktør innen smart styring av varme, strøm og sikkerhet med over 20 års erfaring og mer enn 35 000 installasjoner i hyttemarkedet. Alle tjenester vil fortsette som før, og kundeopplevelsen skal være like god. 

Driftsmeldinger

Det er ingen rapporterte feil med tjenesten

Support DEFA Link

Telenor Norge har besluttet å utsette stengningen av sitt 2G-nett til 31.12 2027.  Med dette ønsker Telenor å sikre en best mulig overgang til nyere teknologi spesielt for helse- og omsorgstjenester, først og fremst trygghetsalarmer men det gjelder også deg.

Sentralen du har på hytta vil virke frem til 2G nettet stenges, men vi vil anbefale deg å planlegge overgangen til 4G/5G slik at du ikke ender opp uten en løsning som virker. Ta gjerne kontakt med vår salgsavdeling på tlf 74 08 59 60.

Nei, det behøver du ikke gjøre. Selv om Sikom Connect AS har overtatt aksjene i DEFA Energy Control AS så er det mye som er det samme som før. DEFA sin app for hyttestyring er den samme og du logger deg på med samme brukernavn og passord som tidligere.

Alle våre anlegg er levert med ett ferdigmontert simkort fra Telenor. Start med å laste ned DEFA-appen på din Smarttelefon. For DEFA Base Unit DIY følger du deretter fremgangsmåten beskrevet i brukerveiledning for å aktivere abonnementet.

Har du fått montert en DEFA Base Unit Pro, aktiveres abonnementet av installatør. Du vil motta en mail fra installatør når anlegget er ferdig montert hvor du må bekrefte abonnementet. Har du ikke fått mail innen rimelig tid, så ta kontakt med vår support.

Dette kan ha flere årsaker:

– Feil på sentralenheten
– Enheten har ikke strøm
– Problemer med mobildekningen på hytta (f. eks. utfall i mobilnettet eller generelt dårlig mobildekning)

Dersom du ikke får kontakt med styringsenheten, kan du forsøke med en omstart. Måten det gjøres på er å trekke ut strømmen, og ta ut backupbatteriet. La enheten være frakoblet i 10-15 sekunder før du tilfører strøm igjen.

Dårlig mobildekning kan i noen tilfeller løses ved å montere vår utendørsantenne. Denne fås kjøpt i vår nettbutikk.

For videre feilsøk er vi avhengig av at du er tilstede på hytten slik at vi får sett på dette sammen med deg.

Som regel skyldes dette at det er for lang avstand mellom baseenhet og trådløst utstyr eller at det er hindringer i mellom. Rekkevidde på våre sensorer er ca. 30 m i fri sikt. Med vegger i mellom blir rekkevidde i praksis ca. 10-15 meter.

Merk at tømmervegger har vanskeligere for å slippe radiosignaler gjennom enn vegger av bindingsverk. Andre ting som kan blokkere signaler er baderom med gipsvegger/flis eller en peis, hvitevarer, varmtvannsbereder eller andre «massive» ting som står nær utstyret.

Tips for montering:
Base Unit DIY monteres på vegg ca. 1,50 over gulvet slik at signalene blir optimale. Plasser sentral mest mulig “midtstilt” i hytta i forhold til trådløst utstyr.
Antenne på radiomodul til Base Unit PRO skal være trukket ut av sikringsskapet og monteres loddrett på vegg ved siden av skapet.

I løpet av høsten 2017 vil vi komme med innebygd signalforsterker i våre sockets. Ved å plassere en slik socket mellom sentral og trådløse sensorer, vil rekkevidden bli forlenget.

Du benytter samme brukernavn/passord på DEFA-appen som på vår webside https://link.mydefa.com/.

Vanligvis er brukernavnet det samme som din mailadresse. Har du glemt passordet, trykk på linken under innloggingsvinduet der det står «glemt passord»

Har du ett annet brukernavn enn en mailadresse, må support kontaktes for videre hjelp.

Trykk på den røde firkanten øverst til høyre på appen eller websiden. Velg min konto, deretter fakturakontoer. Trykk deretter på symbolet som viser en person. Da kan du korrigere adresseopplysningene. Her kan du også korrigere hvilken mailadresse faktura eventuelt skal gå til.

Dette kan gjøres via DEFA-appen eller via websiden https://link.mydefa.com. Trykk på tannhjulet bak navnet på enheten. Velg abonnement og overføre. Legg så inn epostadressen til ny eier. Ny eier vil da motta en mail hvor han må bekrefte overtagelse av abonnementet.

Kontaktskjema DEFA Link

Kontakt vårt support team på telefon

Før du tar kontakt med oss på telefon ønsker vi at du finner frem ditt abonnementsnummer (6-siffer). Så slipper vi å bruke tid på å finne det sammen. Vår support telefon er betjent mandag til fredag kl. 08:00 – 15:30. 

HyttaMi support telefon: 70 23 97 77

Åpningstider spesielle dager

Ordinære arbeidsdager i påske og mellomjul er telefonen åpen mellom kl 10:00 og 14:00

  • 1. nyttårsdag – Stengt
  • Skjærtorsdag – Stengt
  • Langfredag – Stengt
  • 2. påskedag – Stengt
  • 1. mai – Stengt
  • 17. mai – Stengt
  • Kristi Himmelfartsdag – Stengt
  • 2. Pinsedag – Stengt
  • Julaften – Stengt
  • 1. juledag – Stengt
  • 2. juledag – Stengt